KATALOG OBLÍBENÝCH REALIT

Pracujete v realitách a zajímají vás on‑line trendy? Nevíte, jak efektivně plánovat čas u vás ve firmě nebo jaké postupy jsou vhodné pro nábor nabídek? Potřebujete proškolit realitní software Poski REAL?

Pokud vás témata zajímají a máte zájem se dozvědět více, kontaktujte našeho poradce.

Výkonný ředitel Poski.com Ing. Vladimír Vaněk

Ing. Vladimír Vaněk

Kontaktovat profil našeho poradce
Zjistit více
Weby pro developerské projekty
Sledujte nás RSS

3 tipy pro správné nastavení ceny nemovitosti

Rozhodli jste se, že prodáte svůj dům nebo byt a chcete do toho jít na “vlastní pěst”? Jedním z nejdůležitějších faktorů, jak úspěšně a rychle prodat svou nemovitost je nastavení prodejní ceny. V dnešním článku vám poradíme, jakým chybám se vyhnout a jak cenu nemovitosti nastavit. 

Co zvyšuje cenu?

Cenu nemovitosti zvyšují mnohé faktory. Určit konečnou částku tedy není až tak snadné. Správně nastavená nabídková cena rozhoduje o tom, jak dlouho se bude nemovitost prodávat. Každopádně je nutné si uvědomit, že konečnou cenu ovlivňuje především trh, a tomu se musíte chtě nechtě přizpůsobit. Mezi stěžejní faktory lze obecně zařadit atraktivitu lokality a charakter nemovitosti. Cenu nemovitosti dále zvyšují okolnosti jako například:

  • občanská vybavenost, 
  • vyhledávaná adresa, 
  • dostupnost zastávek MHD a vlaku, 
  • blízkost zeleně (les, park),
  • cihlová konstrukcem 
  • vysoká ekonomická úroveň lokality.

Freepik.com

Kdy se nemovitost nejlépe prodá?

Důležité je také načasování projede. Obecně existují dvě období, kdy je realitní trh silnější, a to po zimě se začínajícím jarem a po ukončení dovolenkové letní sezóny, tedy na podzim. Tyto měsíce jsou ideálním obdobím, kdy vystavit nemovitost na realitní trh. V případě, že se vám v tento termín nepodaří nemovitost prodat a není pro vás nutné mít nemovitost ihned prodanou, doporučujeme ji stáhnout a vyčkat na další novou sezonu. 

Jak určit cenu, aby se nemovitost neprodávala roky? 

Důležité je nastavení správné ceny již od prvotního začátku jejího prodeje. Příliš nízká nebo naopak vysoká cena může totiž negativně ovlivnit váš příjem z prodeje a odlákat první vlnu potenciálních zájemců. V případě, že bude cena příliš nízká, odlákáte solventní zájemce, kterým bude podezřelé, že je cena takto nízká nebo prodáte pod cenou. V opačném případě, kdy stanovená cenová nabídka bude přehnaně vysoká, se vystavujete riziku, že budete muset cenu postupně snižovat

Jak to udělat správně? Sepsali jsme pro vás 3 faktory, podle kterých určíte správnou cenu nemovitosti. 

  • Silné a slabé stránky

Sepište si na papír všechny silné a slabé stránky, které jsou pro pro vaši nemovitost typické. Mezi silné stránky lze zařadit například žádaná lokalita, dobrá dopravní dostupnost, služby, kultura a obchody v blízkosti bydlení, rekonstrukce, nadstandardní vybavení, atd. Do slabých stránek vepište to, co vám na nemovitosti vadí, buďte naprosto upřímní, ať už se jedná o malou kuchyň, zahradu ve špatném stavu nebo absence balkonu v bytové jednotce. 

  • Cenová mapa

Slyšeli jste o bezplatné aplikaci, která vám pomůže určit cenovou nabídku? Řeč je o cenových mapách, které vychází se statistických dat prodaných nemovitostí. Uděláte si tak analýzu cenových nabídek nemovitostí ve vašem okolí. Podívejte se, za kolik se prodávají nemovitosti, cenovou mapu naleznete ZDE. Údaje berte pouze jako orientační.

  • Konkurenční nabídky

Zjistěte si, za kolik podobnou nemovitost prodávají ostatní. Cenovou nabídku tedy určete podle konkurence. Vyberte si 5 nemovitostí ve vaší lokalitě a srovnávejte s důležitými parametry, jako jsou dispozice nemovitosti, užitná plocha, stav, vybavenost a další výhody (garáž, balkon, zahrada,...). 

Všechny tyto skutečnosti je potřeba zohlednit a na základě zjištěných faktů určit cenovou nabídku nemovitosti. 

A jaké máte zkušenosti s určením cenové nabídky nemovitosti “bez realitky” vy? 

Developerské projekty